søndag 17. april 2011

Heklet påskeløper av restegarn i Tove

Heklet en påskeløper av det Tove-garnet som var igjen etter påskehanene.

Er ikke fornøyd med mønsteret. Da jeg var halvferdig, så kom jeg på at det hadde vært finere med mye bredere striper i hver farge, men gadd ikke rekke den opp igjen. Så nå ble den da slik. Siden den skal ligge på kjøpmannsdisken i kun 7-10 dager, så holder jeg vel ut.

Ble jo fine farger til tulipanene da. (Det gule i løperen er egentig litt gulere enn på bildet her.)

P1010759

Duken tovet jeg i maskin, sammen med noen håndklær, ved 60 grader og litt kortere vaskeprogram (80 minutter).

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du har lagt deg til som følger hos meg;)
    Synes duken din så virkelig fin og påskete ut, og Tove-garnet er flott.
    Ha ei fin påskeuke videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hadde ikke prøvd tovegarnet før jeg fikk det i gave. Det var kjempeflott. Har jo strikket en haug med tøfler i Iglo-garnet fra Europris, som jeg har tovet. Det fungerer sikkert bedre til tøfler. Tovegarnet fikk jeg lyst til å strikke meg et fint pledd av. Det ble jo så mykt og fint da det jeg tovet det.

    SvarSlett