mandag 23. februar 2009

Pledd av garn kjøpt på Husfliden



Ramlet over 350 grams garnnøster på Husfliden her om dagen, og måtte selvsagt kjøpe et par nøster. Fikk lyst på et kosepledd for å ha i TV-stolen.

La opp 1 maske på rundpinne nummer 5, og økte 1 maske i begynnelsen på hver pinne til jeg hadde 200 masker.

For å få pleddet lengre enn det var bredt, tok jeg nå å felte en maske i begynnelsen av pinnen på en side, mens jeg fortsatte å øke en maske på hver pinne på den andre siden. Med andre ord, så hadde jeg hele tiden 200 masker på pinnen.

Ca 60 cm etter at jeg hadde begynt å felle 1 maske på en side, begynner jeg å felle 1 maske i starten på hver pinne. Fortsetter med det til jeg ikke har flere masker igjen på pinnen.

Og vips så har du et pledd på ca 140X200 cm.

3 kommentarer:

  1. Hei kan jeg spørre om hvor mange nøster du brukte?

    SvarSlett
  2. Jeg brukte nesten to nøster, om jeg ikke husker helt feil...

    SvarSlett
  3. Hei igjen og tusen takk for kjapt svar da:) hilsen nybegynner

    SvarSlett